دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۶
۰ نفر

وقتی لیونل مسی در ترکیب تیم ملی فوتبال آرژانتین نیست، روی ۲ مارتینس حساب باز کنید.

مسی

به گزارش همشهری‌آنلاین. برای نخستین‌بار نه لیونل مسی در مرحله گروهی یک تورنمنت بزرگ موفق به گلزنی شد و نه کریستیانو رونالدو. رونالدو که تیمش امشب با اسلوونی بازی دارد، در نیمه‌دوم بازی سوم مقابل گرجستان تعویض شد. داور آن مسابقه می‌توانست ۲پنالتی برای پرتغال اعلام کند اما نکرد. در بازی اول پرتغال در یورو۲۰۲۴ که مقابل چک بود، روی لیائو خطای پنالتی صورت گرفت اما داور به این بازیکن برای تمارض کارت نشان داد. آن ۳پنالتی می‌توانست آمار بهترین گلزن ملی تاریخ را بهتر و این بازیکن را برای ششمین دوره پیاپی در یورو صاحب گل کند و تعداد گل‌هایش را به ۱۷ افزایش دهد. کریستیانو تا به امروز ۱۲ضربه زده که بیشترین ضربه بین همه بازیکنان این دوره بود اما هیچ‌کدام تبدیل به گل نشد.

وضعیت مسی هم تقریبا مشابه است؛ با این تفاوت که او در بازی بامداد دیروز مقابل پرو استراحت کرد؛ چون هم مصدومیت جزئی داشت و هم گلودرد. مسی در کوپاآمریکا که به‌طور نامنظم و در دهه اخیر در فاصله‌های کوتاه انجام می‌شود، ۳۸بازی انجام داده و فقط ۱۳گل به ثمر رسانده است. آرژانتین در غیاب او پرو را هم ۲ بر صفر برد و با ۹ امتیاز صعود کرد. آنها سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۶ هم هر ۳ بازی مرحله گروهی را برده بودند و این سومین بار در قرن جدید بود که چنین اتفاقی می‌افتاد.

در روزهایی که مسی درخششی در ترکیب آرژانتین ندارد، ۲مارتینس بار تیم را به دوش می‌کشند؛ لائوتارو در خط حمله و امیلیانو درون دروازه. لائوتارو مارتینس با ۲گلی که دیروز زد، با ۴گل در صدر جدول گلزنان کوپا قرار گرفت. تعداد گل‌های ملی مهاجم اینترمیلان به ۱۷رسید که به‌طور مشترک با دی‌ماریا ششمین رکورد گلزنی در تاریخ تیم ملی آرژانتین در مسابقات رسمی است. او در کوپاآمریکا تاکنون ۱۳بازی انجام داده و ۹گل به ثمر رسانده است. از ۵گلی که آرژانتین در این ۳بازی زد، ۴تا سهم او بود. شاید اگر پاردس خودخواهی نمی‌کرد و پشت پنالتی قرار نمی‌گرفت و آن را هدر نمی‌داد، لائوتارو می‌توانست مقابل پرو هت‌تریک کند.
نکته عجیب درباره این مهاجم این است که او در ۲بازی نخست در ترکیب ثابت نبود؛ در بازی اول دقیقه۷۶ وارد زمین شد و دقیقه۸۸ به کانادا گل زد و در بازی با شیلی از دقیقه۷۴ به زمین رفت و تک‌گل بازی را دقیقه۸۸ به ثمر رساند. لائوتارو به پرو هم ۲گل در دقایق ۴۷ و ۸۶ زد. حریف روز جمعه آلبی‌سلسته که احتمالا مکزیک یا اکوادور خواهند بود، باید در این ۳-۲دقیقه پایانی مراقب لائوتارو باشد.

لائوتارو مارتینس که در ۶بازی اخیر خود برای آرژانتین ۷گل به ثمر رسانده است (فقط در آن بازه زمانی مقابل اکوادور موفق به گلزنی نشد)، ‌قبل از شروع فصل جاری، ۱۶بازی متوالی را بدون گلزنی برای تیم ملی پشت سر گذاشته بود.
امیلیانو مارتینس، دروازه‌بان استون‌ویلا و عامل اصلی قهرمانی آرژانتین در کوپاآمریکای قبلی و جام‌جهانی۲۰۲۲ همچنان دروازه‌اش را بسته نگه می‌دارد. او در ۴بازی آخر در کوپاآمریکا گلی دریافت نکرده است. از زمانی که برند لنو مصدوم شد و آرسنال به ‌اجبار از این دروازه‌بان آکادمی خود استفاده کرد، آرژانتین هم رنگ خوشی دید. او در ۴۲بازی درون دروازه این تیم قرار گرفته و ۳۱بار توانسته کلین‌شیت کند.

بازی‌های کوپا همچنان خشن دنبال می‌شود. رقابت‌های این دوره تا پیش از پایان مرحله گروهی ۶کارت قرمز در بر داشته که برابر است با تعداد کل کارت‌های قرمز سال۲۰۲۱. در دوره‌های قبلی هم این تعداد اخراجی ثبت شد: کوپا۲۰۱۹، ۷کارت قرمز داشت و ۲۰۱۶، ۱۵کارت قرمز. در ۲۰۱۵ هم ۷کارت قرمز به بازیکنان داده شد. در مجموع بازیکنان در ۵دوره اخیر کوپا ۴۰کارت قرمز گرفته‌اند

کد خبر 863606
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha